Busy Busy – Work

I am sorry! – Mijn laatste artikel is alweer een paar dagen geleden. Ik weet, het is vakantie, ik zou toch eigenlijk genoeg tijd moeten hebben… Nou niet als je ook een baantje hebt en ook nog leuke dingen wilt doen. Nu hoor ik vaak, ‘wees blij dat je een baantje hebt’ of ‘ik zoek een vakantie baantje maar tevergeefs’. Dus ik dacht laat ik eens een artikel schrijven hoe je het beste het kunt aanpakken als je deze vakantie graag wilt werken.

Hier een paar tips en ik hoop dat ik daarmee sommige kan helpen. 

1. Kijk eens rond op je kamer, misschien heb je toch nog spullen liggen die je eigenlijk helemaal niet gebruikt. Haal dan de innerlijke ondernemer in je naar boven en probeer het eens te verkopen! Via de markt of via internet, je weet maar nooit of anderen het meer nodig hebben als jij!

2. Heb jij een creative mind? Maak je mooie tekeningen, schilderijen of zelfgemaakte sieraden? Waarom probeer je het niet eens te verkopen! Kijk eens op Etsy, een soort marktplaats speciaal voor mensen die hun creaties willen verkopen. 

3. Het mag dan zomervakantie zijn, veel ouders moeten toch werken. Terwijl de kinderen vrij hebben, bied dan eens aan om op te passen tegen een vergoeding . Zeg nou zelf als je een kindliefhebber bent is het nog leuk ook!

4. Als je goed bent in een bepaald vak, laten we zeggen bijvoorbeeld wiskunde, kun je bijles geven in de zomervakantie. Genoeg mensen die een bepaald vak moeten bijspijkeren in de vakantie. 

5. Werk je liever in een bedrijf? Solliciteer dan! Ga eens op zoek op internet naar vakantiebaantjes, of maak eenvoudig een cv en lever die in bij bedrijven. Natuurlijk kun je ook gewoon langs gaan bij verschillende zaken! 

Heb je geen baantje kunnen vinden en wil je toch liever niet de hele dag alleen maar thuis zitten? Doe dan vrijwilligerswerk! Er zijn genoeg bedrijven die je graag zien helpen, zoek iets wat jou interesseert en wat jij leuk vindt. Wie weet ben je zo’n goede vrijwilliger dat ze je een baan aanbieden! 

Heb jij een vakantiebaantje en heb jij nog tips? 

Laat het weten!

 

Lots of love,

Yahoceima 

 

Leave a comment